فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

انتشار ترجمۀ کتابی دربارۀ سرگذشت سوسیالیسم | «به‌سوی ایستگاه فنلاند» به بازار آمد

  • کد خبر: ۱۷۶۹۷۷
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
انتشار ترجمۀ کتابی دربارۀ سرگذشت سوسیالیسم | «به‌سوی ایستگاه فنلاند» به بازار آمد
«نشر ماهی» اثری از ادموند ویلسون، منتقد برجستۀ آمریکایی، را با ترجمۀ حسن افشار چاپ و منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ادموند ویلسون جونیور (۱۸۹۵-۱۹۷۲)، نویسندۀ آمریکایی، یکی از منتقدان ادبی بزرگ قرن بیستم است که با بسیاری از افراد سرشناس هم‌دورۀ خود، از جمله اسکات فیتزجرالد و ارنست همینگوی، دوستی داشت. او کار خود را با نوشتن در روزنامه‌های تأثیرگذار وقت آغاز کرد و بیش از ۲۰ کتاب، از جمله در قالب رمان و نمایشنامه و شعر، پدید آورد که قلعۀ اکسل: مطالعاتی در ادبیات تخیلی از ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ (۱۹۳۱) و کشتار میهن‌پرستانه: جستار‌هایی در ادبیات جنگ داخلی آمریکا (۱۹۶۲) دو نمونۀ برجسته از آن‌ها هستند. ویلسون توانست بابت آثار خود دو بار جایزۀ ملی ادبیات را دریافت کند.

انتشار ترجمۀ کتابی دربارۀ سرگذشت سوسیالیسم | «به‌سوی ایستگاه فنلاند» به بازار آمد

اما یکی دیگر از آثار مهم این منتقد آمریکایی به‌سوی ایستگاه فنلاند: جستاری در کنش و نگارش تاریخ (۱۹۴۰) است که ویلسون در آن به سرگذشت سوسیالیسم از انقلاب فرانسه (۱۷۸۹-۱۷۹۹) تا انقلاب روسیه (۱۹۱۷) می‌پردازد. ترجمۀ این کتاب را «نشر ماهی»، به‌تازگی و با فارسیِ حسن افشار، انتشار داده است. ناشر این اثر را ذیل مجموعۀ «تاریخ جهان» خود عرضه کرده است. از کتاب‌های این مجموعه که پیش از این و با ترجمۀ همین مترجم به بازار آمده‌اند می‌توان به صلحی که همۀ صلح‌ها را بر باد داد، اثر دیوید فرامکین، و آینه‌ای در دوردست، نوشتۀ باربارا تاکمن، اشاره کرد. ناشر در معرفی به‌سوی ایستگاه فنلاند چنین آورده است:

کتاب حاضر روایتی فراتر از تاریخ سوسیالیسم و آنارشیسم است. ویلسون با درآمیختن فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ اندیشه، تحلیل اقتصادی و نظریۀ سیاسی به افکاری می‌پردازد که دنیای مدرن را شکل دادند، و به رؤیای عظیم و رمانتیک «انقلاب» برای دگرگون‌کردن تاریخ، از انقلاب فرانسه (۱۷۸۹) تا بازگشت ظفرمند لنین به میهن، به ایستگاه فنلاند در سن‌پترزبورگ (آوریل ۱۹۱۷) برای رهبری انقلاب بلشویکی. زندگی عملی و فکری بابوف، سن‌سیمون، فوریه، خاصه مارکس و انگلس، لاسال، باکونین ــ در کنار سایر آنارشیست‌ها، سوسیالیست‌ها، نیهیلیست‌ها، اتوپیایی‌ها و … ــ همچون رمانی بزرگ، گویی فرزند خلف جنگ و صلح، پیش روی خواننده‌ای است که به‌سان ویلسون مسحور تاریخ است، مسحور معشوقۀ همۀ ایدئولوژی‌ها.

«نشر ماهی» این کتاب را در ۴۱۶ صفحه و به قیمت ۴۲۰هزار تومان چاپ و منتشر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->